بانو سمیه سادات مرشدی – مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی وثوق

بدون ديدگاه

هرکجای طبیعت  که پای بشر به آن  راه یافته، مشکلاتی در طبیعت به وجود آورده، که باید اصلاح شود

 

خانم سمیه سادات مرشدی در سال ۱۳۶۳ در استهبان و در خانواده ای فرهنگی با سطح درآمد و زندگی ساده و بدور از تشریفات متولد شد. وی که پدر و مادر فرهنگی داشت، که تمام هم و غمشان تحصیلات همه جوانان و به ویژه فرزندانشان بود، تا مراحل تکامل  و پیشرفت را طی کنند، با موفقیت تخصیلات خود را در مدرسه به پایان رساند و وارد دانشگاه شد.

خانم مرشدی، که همیشه برای بهترین بودن تلاش زیادی می کرد و جزو بهترین‌ها بود، به دلیل علاقه و مطالعه در رشته مهندسی و محاسباتی، موفق به دریافت لیسانس ماشین آلات کشاورزی و فوق لیسانس مدیریت شد.

 

img_0062

 

وی درابتدای آغاز به کار، با توجه به رشته‌ی کارشناسی‌اش، مدتی مهندس ناظر بود. سپس با پایان تحصیلات در فوق لیسانس و علاقه به کارآفرینی و ایجاد اشتغال، مسئولیت توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان استهبان را به عنوان مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی وثوق به عهده گرفت.

در این صندوق، با برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق مرکز رشد و کارآفرینی و جهاد کشاورزی و پروش ایده و تبدیل ایده به کار، ایجاد و توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را با توجه به پتانسیل و استعداد منطقه در دستور کار قرار داد.

 

20141207_111340

 

همچنین با ارایه‌ی تسهیلات در زمینه‌ی توسعه باغ‌های انجیر، انار و زیتون، فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی ( رب انار، ترشی زیتون، زیتون شور، انواع عرقیات ، بسته بندی گیاهان دارویی ، خشک کردن و بسته بندی زعفران …. )  و صنایع دستی به ایجاد اشتغال زنان روستایی کمک می‌شود. تبدیل ضایعات به کود ورمی کمپوست نیز از فعالیت‌های مهم این تشکل است..

 

 

img_0093

 

خانم مرشدی، در ادامه با اشاره به تاثیر مثبت برنامه ریزی و تصمیم‌گیری، به عنوان ارکان مهم مدیریت، ازآنها به عنوان رمز موفقیت خود یاد کرده و می‌گوید: با توجه به اینکه تمام تلاش و توانایی خود را به کار گرفته و همچنین علاقه ای که به این فعالیت دارم، مواردی یاد شده کمک بزرگی برای طی کردن مسیر موفقیتم بوده است. اما هنوز به هدف اصلی‌ام، که ایجاد و توسعه اشتغال برای زنان روستایی شهرستانم است، نرسیدم و تمام تلاشم این است به زودی به این نقطه برسم.

 

img_0041

 

وی وضعیت ایران چه از نظر قوانین و مقررات و چه از لحاظ تفکر و بسترهای اجتماعی و فرهنگی و عرف جامعه، برای زنان، به ویژه در زمینه ی کسب و کار و کارآفرینی را در حال حاضر مطلوب‌تر از سال‌های گذشته می‌داند و معتقد است، در شرایط کنونی  بستراجتماعی و فرهنگی مناسبی برای کار و کارآفرینی زنان به وجود آمده و اگر از لحاظ قوانین و مقررات امور قانونی کارآفرینان تسهیل ایجاد شود، کمک بزرگی به انگیزه کارآفرینان و ایجاد و توسعه کار شده است.

 

img_0040

 

این کارآفرین فعال، با تاکید بر این که، حفظ و احیای طبیعت، به عنوان نعمت بزرگی که خداوند آن را در اختیار ما گذاشته، می‌گوید: ما در فعالیت‌های خود سعی داریم ضایعات موجود در طبیعت را تبدیل به کود حیوانی کنیم. به همین دلیل یکی از فعالیت‌های اساسی در کارمان را تبدیل ضایعات به کود ورمی کمپوست قرار داده‌ایم.

 

dsc06637

 

به گفته‌ی وی، هرکجای طبیعت  که پای بشر به آن  راه یافته متاسفانه مشکلاتی در طبیعت به وجود آورده است و باید اصلاح شود. همچنین در صورت گذاشتن جریمه سنگین در برابر نابودی طبیعت شاید مشکلات را بتوان کمتر کرد.

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.