راهکارهای افزایش هوش هیجانی در کودکان

آخرین بروزرسانی: 1401/08/08

شما به عنوان والدین مسئولیت تشویق فرزند خود برای رشد هوش هیجانی در آنها را بر عهده دارید. زیرا هوش هیجانی به عنوان توانایی فرد در بیان و مدیریت احساسات مناسب با احترام نسبت به احساسات دیگران تعریف می شود. این مجموعه مهارت‌هایی است که کودکان می توانند در هر سنی یاد بگیرند.

مزایای هوش هیجانی:

طی چند دهه گذشته ، مطالعات نشان داده است که هوش هیجانی مزایای مختلفی را فراهم می کند که به کودک شما در تمام طول زندگی خوب خدمت خواهد کرد.

در اینجا تنها چند مورد ازمزیت‌های هوش هیجانی آورده شده است:

– ضریب هوشی بالا:

کودکانی که سطح هوش هیجانی بالاتری دارند، در تست های استاندارد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. آنها همچنین تمایل دارند که نمرات بالاتری داشته باشند.

– ایجاد روابط بهتر با دیگران:

مهارت‌های هوش هیجانی به بچه ها کمک می کند تا تعارضات را کنترل کنند و روابط دوستانه‌تری برقرار کنند. بزرگسالان دارای سطح بالای هوش هیجانی نیز روابط بهتری را در زندگی شخصی و شغلی خود بروز می دهند.

– موفقیت بیشتر در بزرگسالی:

EQ  دوران کودکی با داشتن موفقیت بیشتر در بزرگسالی مرتبط است. یک مطالعه ۱۹ ساله در مجله بهداشت عمومی آمریکا منتشر شده، که نشان می دهد مهارت های اجتماعی و احساسی کودک در کودکستان می تواند موفقیت همیشگی را تا پایان عمر، تضمین کند. کودکانی که در ۵ سالگی قادر به اشتراک، همکاری و پیروی از دستورالعمل‌های هوش هیجانی بودند، به احتمال زیاد موفق به دریافت مدرک دانشگاهی و شروع کار بطور تمام وقت در ۲۵ سالگی می شوند.

– سلامت روان بیشتر:

افرادی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردار هستند، کمتر دچار افسردگی و سایر بیماری های روحی می شوند. چون از فواید هوش هیجانی، داشتن منطق در زندگی است. کودکی که وقتی احساس عصبانیت می کند، می تواند خودش را آرام کند ، در شرایط دشوار به خوبی عمل می کند.

همچنین کودکی که می تواند احساسات خود را به روشی سالم بیان کند ، احتمالاً روابط سالم تری نسبت به کودکی که هنگام عصبانیت فریاد می زند یا حرف های ناخوشایند می زند ، حفظ می کند.

User Avatar
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
14 دورها
Main Content