بانو سوسن شیرخورشیدی – موسس و مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی تبسم خورشید

۱ دیدگاه

نوآوری نشانه موفقیت است

بانو سوسن شیرخورشیدی، یکی از ۳۰ زن برتر کارآفرین کشور است که در اختتامیه دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار از او نام برده شد. وی در رشته مراقبت و زیبایی توانسته است کتاب‌هایی به نام خود ثبت و در این حوزه تخصصی فعالیت کند.

وی برای علاقه‌مندان به این رشته، آموزشگاهی دایر کرده و می‌گوید: برقراری ارتباط عاطفی با دیگران و دادن اعتمادبه‌نفس به آنها برای اینکه از زیبایی‌های خود لذت ببرند، احساس خیلی خوشایند و انگیزه مهمی برای من در این کار است.

او می‌گوید: انسان‌ها زمانی به پیشرفت می‌رسند که بتوانند خود را با دانش روز در رشته‌ای که مشغولند همراه سازند. از نظر او لحظه‌ای که انسان‌ها منیت‌های‌شان را باور کنند، روز نابودی‌شان است چراکه در هر زمان و دوره‌ای انسان به نیاز‌های تازه‌تری می رسد.

خود را معرفی کنید و مختصری از کارتان بگویید.

من موسس، مدیر و مربی آموزشگاه مراقبت و زیبایی تبسم خورشید هستم و ۵ کتاب آموزشی در رشته مراقبت و زیبایی به نام‌های گریم میک‌آپ عروس، شینیون‌های پیشرفته، کتاب تست سوال‌های مراقبت و زیبایی، کتاب تخصصی کار با مواد مطابق با سرفصل‌های استاندارد سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کتاب کاربر ماساژ، تالیف کرده‌ام.

کار من درواقع آموزش رشته‌های مراقبت و زیبایی و رشته‌های شایستگی است و نخستین زنی هستم که دبیر مسابقات مهارت ملی در سطح کشور بوده ام. همچنین عضو هیات موسسان انجمن آرایشی و پیرایش کشوری و دبیر نخستین انجمن صنفی آرایش و پیرایش تهران بوده ام. مدت ۲ سال نیز طراح سوال تخصصی مربیان کشوری بودم و در حال حاضر مدرس دانشگاه علمی- کاربردی دانیال در رشته مراقبت و زیبایی هستم.

 

چه شد که به سراغ این شغل رفتید؟

اول از همه علاقه زیادم به این کار باعث شد به سمت آن بروم و دوم اینکه اعتقاد دارم با این شغل می‌توانم از نظر عاطفی و روحی با دادن اعتمادبه‌نفس به دیگران، آنها را کمک کنم تا از دیدن زیبایی‌های خود لذت ببرند. از طرف یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های من از آموزش این کار کمک به کسانی است که جویای شغل در این رشته هستند و به آن علاقه دارند تا بتوانند برای خود درآمدی داشته و مستقل باشند.

 

82306234

 

موفقیت خود را مدیون چه چیزی می‌دانید؟

رسیدن به موفقیت با گذر زمان همراه با تلاش و صبر حاصل می‌شود. تلاش مهم‌ترین عامل پیروزی است. من ۳۵ سال است که کار خدماتی انجام می‌دهم امروز به موقعیت کنونی دست پیدا کرده‌ام. باید هم تلاش کرد و هم منتظر نتیجه آن در طی زمان بود.

 

به نظر شما انسان ها برای رسیدن به اهداف خود چه راه‌هایی را باید طی کنند؟

اول باید هدف مشخصی داشته باشند و بعد تلاش کنند تا به آن اهداف دست پیدا کنند.

باید در هر راهی به دنبال کسانی بروی که آن راه را طی کرده و بر سختی‌ها و مشکلات آن راه واقف هستند تا بتوان مهارت‌های لازم را فرا گرفت. هر چقدر که زمان می‌گذرد، فرد به نتیجه تلاش‌های خود نزدیک‌تر می‌شود.

استفاده از علم روز و دانش در هر شغل و رشته عامل مهمی در پیشرفت است چراکه ما هر روز به مطالب و نکات تازه‌تری نیاز داریم. روز نابودی هر انسانی روزی است که احساس کند کامل است.

 

آینده کارآفرینی زنان کشور را چگونه می‌بینید؟

در اجتماع ما زنان تازه توانسته‌اند به استعداد‌های و توانایی‌های خود پی ببرند و درحال تلاش و شکوفایی آنها هستند.

اگر بسترها برای زنان ما فراهم شود، آنها به بهترین نحو ممکن خواهند توانست در مهارت‌ها و تخصص‌هایی که دارند خود را نشان دهند و جایگاه ویژه خود را پیدا کنند.

 

به نظر شما نشانه برتر بودن چیست؟

نوآوری، ابتکار و خلاقیت به نظر من نشانه مهمی برای پیروزی و موفقیت در هر کاری است.

 

در پایان چه حرفی برای زنان کشور خود دارید؟

آرزوی من این است که زنان ایرانی در هر جایگاه و موقعیتی که هستند، بتوانند با سربلندی و هدف‌های والایی در اجتماع قدم بردارند.

هم به‌عنوان یک زن نمونه و هم مادری موفق در اجتماع حضور داشته باشند و بتوانند رد هر رشته‌ای که علاقه دارند به ارتقا و پیشرفت برسند.

 

منبع:  karafarininews.com

۱ دیدگاه

  1. 1402/10/26

    مادرم یکی از بهترین زنان ایران زمین بود .همیشه عاشق کارش بود و به شاگردان و اطرافیانش عشق را هدیه میکرد .من به عنوان دختر آن شیر زن همیشه به وجودش و پشتکار و سخت کوشی اش افتخار می‌کنم . می‌دانم که جایگاه مادرم در بالاترین درجات بهشت مینو است. در نور باشی بهترین زن بهترین مادر و بهترین انسان. روحت شاد و یادت گرامی عشق زندگیم🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.